Related Posts with Thumbnails

Friday, January 22, 2010

Jus Mate 5.. apa yang hebatnya?



Assalamualaikum...

Perasan tak sejak kebelakangan ni Jus Mate 5 sangat hangat diperkatakan oleh media, mak-mak, pak-pak, adik-adik, kakak-kakak, abang-abang, nek? Seolah-olah ia adalah satu fenomena yang sangat dasyat yang semua orang mesti kagum. Tapi, hebat sangat ke Jus Mate 5 ni sampai semua orang kagum sangat dengannya? Ada sesiapa tahu kenapa? Ada sesiapa pernah cuba?

Ok. Terus terang saya cakap, saya pernah cuba sebelum ni. Melalui pengalaman saya sendiri... Berat badan saya daripada Y kg turun kepada (Y-4) kg (hahaha, mana boleh bagitau berat saya kat sini :-P). Penurunan sebanyak 4 kg dalam masa, erm.. x berapa ingat.. 2 minggu je kot.. itu pun saya diet main-main. Waktu tu kononnya nak ber"diet", tapi tahan beberapa hari je jaga makannya.. hmm. Lepas tu makan ikut suka hati, memanglah turun sikit je. Apalah.. Tapi yang saya kagum, walaupun saya diet main-main boleh pulak turun 4 kg. Bagaimana ia boleh berlaku? Macammana ia melawan makanan yang sangat banyak yang masuk dalam perut saya? hmmm interesting.

Saya tengok fungsi Jus Mate 5 ni.. dia kata, tiada kegemukan semula! Oh wow! really? tapi memang betul, lepas saya berhenti amalkan Jus Mate 5 (sebab tak cukup bajet) saya makan banyak.. banyak sangat (tak bangga pun). Tak taulah dalam sekali makan berapa banyak kalori yang saya telan T_T dan lepas tu berat saya tak melepasi Y kg. Makan macam naga pun tetap tak melepasi Y kg. Seolah-olah Y kg tu adalah berat yang paling maksimum saya boleh capai. Menarik kan?

Ok. Sekarang ni, saya dah insaf balik. Saya nak diet. Harap-harap kali ni bukan hangat-hangat tahi ayam. Perkara yang sedang bermain dalam fikiran saya sekarang adalah nak minum Jus Mate 5 tapi... haih.. tunggu bajet. Sebab tu lah tiba-tiba terfikir nak tulis pasal ni. Rasa macam nak menyesal pun ada sebab dulu tak amalkan betul-betul Jus Mate 5 ni tapi tak baik pulak. kan? Kalau kak Bai kat bawah ni dengan izin Allah yang berat dia dulu 208kg, pastu turun 108 kg, dan sekarang tak tau berapa kg(katanya nak turun sampai 65 kg) boleh buat.. takkan saya tak boleh kan? betul tak?

Fikirkan boleh! Jom kita usaha sama-sama. Kita bertanding, siapa yang dapat turun paling banyak kg. Ada sesiapa nak sahut cabaran?

Dulu saya beli Jus Mate 5, terus daftar sebagai ahli. Jadi , sesiapa yang nak beli Jus Mate 5 boleh hubungi saya melalui cbox.

7 comments:

Anonymous Sunday, January 24, 2010 5:06:00 PM  

salam.solehah,betul ka jus mate 5 ni berkesan?brape lama solehah amalkan?

Solehah Sunday, January 24, 2010 7:57:00 PM  

Salam, ye Jus Mate ni InshaAllah berkesan sekiranya kita mengikut diet yang disarankan oleh Dr. Rozmey. Seperti yang saya ceritakan, saya ambil Jus diet Mate berturut-turut selama 2 minggu kemudian berselang seli. Sebabnya, waktu tu saya tak serius berdiet. Makan pun banyak. Sekarang saya serius berdiet dan ingin mengamalkan Jus Mate 5 semula.

cikta Monday, January 25, 2010 11:06:00 AM  

betul berkesan..sepupu saya dah guna..mmg nampak perubahan..saya pun baru nak try..cuma tunggu bajet lebih sikit jer,,,heheheh

aRniNasiR Friday, January 29, 2010 2:30:00 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
saL.adyZa Thursday, April 01, 2010 6:40:00 PM  

cik solehah,

kalo nk sy nk order ngan cik solehah cenna yer? brapekah regenye yg sy dpt? tp sy bukan nk kuruskan badan tp nk naikkan berat badan.. hehe.. makLUmlah terlebih kuRus.. gain 5 kn?

tq!

Solehah Friday, April 02, 2010 12:34:00 PM  

Cik sal,

Saya ada hantar mesej kat ym. cik sal nak beli gain5 berapa kotak?

Nur Deena Syaheeda Tuesday, October 30, 2012 11:44:00 AM  

kak solehah, satu kotak jusmate ni ada berapa paket? sebab saya berat around 43-45 kgs only n tinggi 150. kalau ikut BMI memang dah ok cuma badan saya jenis berlemak dan tak fit. saya nak fitkan badan saya. saya lebih rela badan saya berat tapi tak berlemak compare to tak berapa berat tapi berlemak dan menggeleber macam sekarang ni.saya nak beli 3 kotak terus macam banyak sangat, tapi tulah, kalau saya beli satu kotak je cukup ke?

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP