Related Posts with Thumbnails

Tuesday, November 11, 2008

Baju songket Mak Yang

Actually baju songket Mak Yang ni ada 3 pasang tapi sy sempat snap 2 pasang je. nampak macam cantik je songket... tapi sayang tak boleh pakai selalu... oh yeah.. saya dah master jahitan mata lalat.. dah agak mahir. Saya berpuas hati dengan jahitan mata lalat saya sebab nampak kemas, cantik dan halus hehehe puji diri sendiri pulak. tapi nasib baik saya tak syok sendiri sebab orang lain cakap benda yang sama jugak =) yang paling best, saya dah pandai jahit lubang butang kat leher baju kurung Alhamdulillah.. thx to my mom! senang je rupanya, kejap je siap! Jahitan lubang butang ni menggunakan jahitan jenis insang pari. Actually, jahitan mata lalat pun senang. Asalkan kena mencuba. kalau tak tahu mmg nampak susah (macam sy sebelum ni). Terfikir jugak nak buat video tutorial cara menjahit mata lalat tapi tak berkesempatan. InsyaAllah saya akan cuba sebab saya tengok ramai yang nak belajar cara jahit mata lalat.







0 comments:

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP