Related Posts with Thumbnails

Wednesday, October 15, 2008

Impian dan Kenangan..



pencil colour STAEDLER LUNA ni memang jadi idaman saya darjah 2. Teringin nak pakai yang besar. Teringat dulu waktu darjah 2, puas pujuk ayah beli LUNA yang besar punye. Bila dah dapat, seronok sangat (tapi bukan yang besar camni). Pastu bawa ke sekolah tunjuk kat Ain(sahabat baik). tengah seronok mewarna sambil sembang dengan S yang duk kat sebelah, saya terperasan apsal kaler pensil saya ni makin berkurang. Saya pun abaikan sebab tak fikir apa-apa pun waktu tu. Lagipun saya letak kaler pensil tu kat dalam laci meja. Sembang lagi dengan S sambil mewarna. Tengok dalam laci meja, terperasan lagi kaler pensil sikit sangat. Apesal tak tau. Tiba-tiba, Ain bagi isyarat. "Leha.. Leha.. S ambik pensil kaler kamu..". Saya kurang percaya. Macammana pulak dia boleh ambik padahal dia kat sebelah saya. Pastu Ain cakap, waktu dia tengah sembang dengan saya, tangan dia seluk bawah meja ambik pensil kaler saya. Rupanya saya tak perasan. Huh! Berani sungguh! Saya tak nak gaduh-gaduh.. saya pun cari satu jalan penyelesaian yang baik. Ini pun cadangan Ain. kekeke.. saya buat-buat sembang dengan dia sambil tangan saya seluk balik bawah meja dia.. ambik pensil kaler saya balik. hahaha.. rupanya dia pun tak perasan.. tapi saya tak dapat ambik semua sebab tak sempat.. takpelah.. kekeke Sian pulak dia bila saya pikir balik. Kenapa sampai nak ambik benda orang? sian dia... mungkin dia teringin nak kaler pensil macam saya walaupun dia dah ada.. Akhirnya, impian saya yang dah bertahun-tahun tu tercapai setelah saya beli pensil kaler kat atas ni dengan duit saya sendiri waktu form 5. hehehe tak taulah nak kaler ape waktu form 5? Sebenarnya jadi koleksi je... Sayang sangat. Bila kakak nak pinjam "tak boleh, pakailah yang lama" hehehe kedekut! tapi saya bagi jugak diorang guna setakat nak kaler sikit-sikit. Sekarang ni, pensil kaler tu tersimpanlah dalam almari jadi hiasan.. hehehe.. Sayang sangat dengan benda yang namanye LUNA ni. Brand lain sy tak berapa suka sebab kalernye tak pekat. Akhirnya.. impian saya waktu darjah 2, tercapai Alhamdulillah..

2 comments:

Jess Monday, November 10, 2008 11:11:00 AM  

Luna is good quality color pencil, i also let my kids use it!

tajnsham Wednesday, December 31, 2008 12:22:00 PM  

lawak betul kisah ni.KAk taj pun sampai skrg punya suka kaler luna.Nak beli dulu xmampu kan. Skrg bagi anak2 pakai - walau umur baru 5,6 thn..hiii budak zaman skrg lebih bertuah!

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP