Related Posts with Thumbnails

Friday, May 14, 2010

PENGUMUMAN



Assalamualaikum,

Ada yang bertanya kepada saya macammana nak menyertai kursus anjuran Kementerian Belia dan Sukan. Kepada
Kak No, saya jawab soalan kat sini je le ye.. Kalau Kak No dan kalian semua orang perak, boleh pergi ke Kompleks Belia dan Sukan Negeri Perak dan ambil borang untuk kursus. Ataupun call kompleks dan tanya pasal kursus yang dianjurkan. Tapi masih kena pergi ke Kompleks untuk ambil borang hehehe. Setakat ni, kursus manik, gubahan hantaran pengantin, rawatan kesihatan wanita memang dah tak boleh masuk sebab borang untuk kursus-kursus ni dah dihantar awal-awal oleh peserta kursus dan kursus-kursus ini sedang dijalankan. TAPI, ada kursus yang masih terbuka untuk hantar borang penyertaan iaitu Kursus Anyaman Saji Mengkuang dan lagi satu kursus which is rahsia :-D. Kalau nak tahu kursus apa yang rahsia tu, boleh siasat sendiri. Kalau saya bagitau kat sini mungkin ramai yang serbu. Tarikh tutup untuk hantar borang Kursus Anyaman Saji dan Kursus RAHSIA ke Jabatan Belia dan Sukan adalah pada 12 Jun 2010. Kedua-dua kursus ni bukan anjuran Jabatan Belia dan Sukan sepenuhnya tapi kursus ini adalah kerjasama antara Jabatan Belia dan Sukan dan syarikat lain. Yuran penyertaan adalah sebanyak RM20 untuk setiap satu kursus. Peralatan dan bahan boleh dibeli dengan penganjur. Kursus ni untuk 60 peserta terawal sahaja. Cepat cepat cepat. Kedua-dua kursus ni akan diadakan di Medan Gopeng bukan di Kompleks Belia dan Sukan Negeri Perak.

Para belia digalakkan menyertai Kursus Anyaman Saji kerana kemahiran ini hampir pupus dan tujuan mereka membuat kursus sebegini supaya generasi pelapis dapat mewarisi ilmu dan kemahiran ini supaya warisan ini kekal sampai bila-bila.

Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perak,

Tingkat 1, Bangunan Kompleks Belia dan Sukan Negeri Perak,
Jalan Ghazali Jawi,
31400 Ipoh,
Perak darul Ridzuan
Tel : 05-5489500 Faks : 05-5489504
Portal Rasmi : www.jbsperak.gov.my
E-mel : jbsprk@tm.net.my


Setakat ni, ini sahaja senarai kursus yang dalam pengetahuan saya. Mungkin selepas dua kursus ni, dah takde kursus dah untuk tahun ni. Jadi, jangan putus asa. Kalau panjang umur, cuba lagi tahun depan. GRAB THE CHANCE WHILE YOU STILL CAN!

GOOD LUCK!

P.S : Kalau jumpa saya kat kursus, jangan lupa tegur :-)

0 comments:

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP